On ens podeu trobar?

sábado, 5 de marzo de 2011

La regulació segons l'Ajuntament de Barcelona




El passat 20 de gener l'Ajuntament de Barcelona posava punt i final al període d'inscripció obert a totes les estàtues humanes de la Rambla de Barcelona, en la qual podien presentar les seves sol·licituds d'ocupació del bulevard. La nova regulació preveu destinar un espai concret a les Rambles - entre el Pla de la Boqueria i la Plaça de l'Arc del Teatre - per ubicar-hi les estàtues que hagin presentat la sol·licitud i hagin estat seleccionades en el sorteig públic.

Segons informa el propi Ajuntament en una publicació a la mateixa pàgina web, la regulació es durà a terme per tal de "garantir una millora de la qualitat de les estàtues i limitar-ne la quantitat". Després de detectar un increment d’estàtues humanes en el passeig, l’Ajuntament preveu "protegir la Rambla de qualsevol tipus de degradació" i evitar que les estàtues "generin perjudicis" sobre els altres usos que s’hi desenvolupen dia a dia.

Per aquest motiu, la nova normativa atorgarà enguany l'acreditació d'artista a 30 persones d'entre les 81 sol·licituds que han rebut en total. La sel·lecció d'artistes es renovarà anualment, concedint així a tots els demandants l'oportunitat de sortir escollits any rere any. El grup dels 30 escollits es dividirà a la vegada en dos torns composats per 15 persones cadascun, que s'aniran alternant per tal d'exercir en el torn de matí (de 10h a 16h) durant un mes  i en el torn de tarda (de 16h a 22h) durant el següent.

Passos per a obtenir acreditació

1. Fase de sol·licituds - Presentar la instància de sol·licitud amb dades personals, DNI o permís de residència, fotografia del demandant, fotografia de la proposta d'estàtua, currículum i certificat negatiu de deute

2. Fase de sel·lecció - Obtenir un nombre determinat de punts després de la valoració dels currículum on es tindrà en compte la formació i l'experiència en art dramàtic o arts escèniques

3. Fase de sorteig - Si s'ha obtingut la puntuació requerida, el demandant acudeix a un sorteig públic a partir del qual s'assignaran els espais i torns corresponents


Normes a seguir pels acreditats

- L'acreditació es renovarà anualment

- S'haurà d'exhibir l'acreditació en un lloc visible durant tot el temps que duri l'activitat

- El vestuari i el maquillatge seran de fabricació pròpia i no s'admetrà l'ús de màscares ni vestuari que atemptin contra la dignitat de les persones o es considerin ofensives

- No es podrà exhibir un vestuari o maquillatge que no es correspongui amb el que es va presentar en la proposta acreditada

- No es podrà pressionar els vianants amb l'exigència d'una aportació econòmica ni molestar-los

- No es podrà utilitzar música ni cap tipus de soroll

- No es podrà fer ús del mobiliari urbà ni de l'arbrat

- No es podràn exhibir animals ni imitacions d'armes

- En cas que algun dia la persona acreditada no faci ús del punt assignat, aquest no podrà ser utilitzat per ningú més

- El titular de l'acreditació ha de deixar l'espai net un cop finalitzada l'activitat


Joana Valent




4 comentarios:

  1. El que es evident per part de l'ajuntament es que "QUI NO TE RES A FER, EL GAT PENTINA !" Quina colla de babaus.

    ResponderEliminar
  2. A veure si a partir d'aquesta normativa tindrem de reservar hora per pasar per les rambles. Matí o tarda ? jajaja

    ResponderEliminar
  3. Dons a mi em sembla de collons que intentin posar una mica d'ordre.

    ResponderEliminar
  4. Realment és un tema que ha aixecat molta polèmica, no tan sols entre els artistes sinó que també entre els ciutadans i vianants que passegen pel bulevard.

    Per això, dedicarem la pròxima entrada a donar veu als afectats directes i veurem quina és la seva opinió al respecte.

    ResponderEliminar